پادکست اکوتوپیا با دیدی اقتصادی به دنیا نگاه میکند و مسائل روز هم از همین دیدگاه مورد بررسی قرار میدهد. هدف اصلی این پادکست این است که اقتصاد را با زبانی ساده به همگان آموزش دهد.
به گزارش پایگاه خبری سپاهان خبر اکوتوپیا از مخاطب میخواهد که راجع به مسائل درست فکر کند و درگیر شعارهای پوپولیستی دولتها نشود و تفکر آرمانگرایانه خود را کنار بگذارد.
در اکوتوپیا سعی بر این است که بررسی مسائل مختلف با دیدگاه غیرمتعصبانه انجام شود و فارغ از هر گونه جبهه جناحی، هیچ سلیقهی شخصی، وارد محتوای پادکست نشود.
سازندهی پادکست اکوتوپیا
پوریا بختیاری سازندهی پادکست اکوتوپیا، دانش آموختهی رشتهی مهندسی مواد از دانشگاه یزد است. به گفتهی خودش چند وقتی در مسیر پدر در فولاد مبارکه اصفهان قدم برمیدارد، اما متوجه میشود، محیط صنعتی جایی نیست که او به آنجا تعلق خاطر شغلی داشته باشد.
بعد از دوران کارشناسی تصمیم میگیرد کسب و کار خودش را داشته باشد و مسیر استارتاپهای مختلف را پیش میگیرد که به سود خوبی هم میرسد اما در نهایت تمام سودی که به دست میآورد را به خاطر اعتماد به انباردار از دست میدهد.
از آنجا پوریا بختیاری تصمیم میگیرد اصول صحیح بیزینس را فرا بگیرد. در این مسیر برای کارشناسی ارشد وارد دانشگاه علوم اقتصاد تهران میشود، به اصول بورس کاملاً مسلط میشود و سال ۹۹ که اوضاع بورس دچار نوسان جدی میشود، ایدهی پادکست به ذهنش میرسد و تلاش میکند اکوتوپیا را بسازد.
اپیزودهای اکوتوپیا
اکنون اکوتوپیا پرشنوندهترین پادکست اقتصادی است و صرفاً قرار نیست یک پادکست ساده باشد، بلکه میخواهد آموزشهای گسترده اقتصادی هم داشته باشد.
این پادکست نیز میکوشد سواد اقتصادی را بین کودکان و نوجوانان که در آینده میخواهند وارد بازار کار شوند، تقویت کند، چرا که معتقد است اگر این افراد در سن و سال کم به این آگاهی و دانش برسند، هم در زندگی فردی و هم در جامعه میتوانند اثر بزرگی داشته باشند.
تا به الان ۶۰ اپیزود از این پادکست منتشر شده است و لازم و ضروریست که همهی افراد جامعه برای آگاهی از عرصهی اقتصاد و فهم بهتر این موضوع، اکوتوپیا را گوش دهند.
دیدگاهتان را بنویسید