استاندار اصفهان گفت: نمایشگاهی که امروز شاهد آن هستیم فقط یک رویداد نیست بلکه آغازی برای یک حرکت جدید در استان با بازتعریف مسیرهای گردشگری، تقویت بخش خصوصی و حرکت به سمت گردشگری دادهمحور است.
اصفهان موتور پیشران توسعه گردشگری
به گزارش سرویس میراث و گردشگری پایگاه خبری سپاهان خبر مهدی جمالینژاد در آئین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، صنایعدستی و هتلداری اظهار کرد: اصفهان شهری است که میراثدار تاریخ ایران کهن و موتور پیشران توسعه گردشگری است؛ نمایشگاه گردشگری فرصتی است تا ظرفیتهای این حوزه در استان و کشور را به کشورهای دور، سرمایهگذاران و استانهای همسایه به ویژه مثلث طلایی گردشگری معرفی کنیم.
استان اصفهان ۱۱۴ شهر و بیش از هزار روستای زیبا دارد
وی افزود: حضور شهرستانها، شهرها، دهیاریها، فعالان بخش خصوصی و هنرمندان صنایعدستی نشان میدهد که گردشگری استان اصفهان یک حرکت جمعی و هماهنگ است؛ در استان اصفهان ۱۱۴ شهر و بیش از هزار روستای زیبا وجود دارد که هر یک ظرفیتهای بینظیری در حوزه گردشگری دارند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این جایگاه برای ایجاد مسیرهای مشترک است، عنوان کرد: از این طریق استانهای همجوار مثل یزد و فارس نیز میتوانند خود را معرفی کنند؛ اصفهان یکی از بازیگران اصلی راه ابریشم بوده و هست.
هدف از این رویداد نه ایجاد یک رقابت صرف بلکه معرفی ظرفیتهای گردشگری استان است
وی تأکید کرد: هدف از این رویداد نه ایجاد یک رقابت بین استانها و شهرهای مختلف بلکه معرفی ظرفیتهای گردشگری استان و کشور و همچنین افزایش سهم اصفهان در این حوزه است؛ اصفهان دارای گردشگری روستایی، عشایری، طبیعتگردی و میراث فرهنگی ناملموس است که امروز بخشی از آنها در این رویداد به نمایش درمیآید.
جمالینژاد افزود: اصفهان سرشار از مقصدهایی است که بر اساس داده طراحی شده و رضایت گردشگر و بازگشت دوباره او را چندین برابر میکند؛ خوشبختانه زیرساختهای گردشگری در استان اصفهان ارتقا خوبی داشته که تا پایان سال بازهم افزایش خواهد داشت.
وی با تأکید بر توسعه تعاملات گردشگری بین بخشهای مختلف تصریح کرد: همافزایی بین شهرستانها و استانها میتواند اقدامات جزیرهای در حوزه گردشگری را به یک شبکه تبدیل کرده و هر شهرستان به عنوان یک مقصد مستقل، توزیع متوازن سفر را ایجاد و ضریب ماندگاری مسافر را افزایش دهد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: نمایشگاهی که امروز شاهد آن هستیم فقط یک رویداد نیست بلکه آغازی برای یک حرکت جدید در استان با بازتعریف مسیرهای گردشگری، تقویت بخش خصوصی و عمومی غیردولتی، دیده شدن جاذبهها و گنجینههای ناپیدا و شنیده شدن روایتهای ناگفته استان، افزایش همکاریهای بین استانی و حرکت به سمت گردشگری دادهمحور و دانشبنیان است.
وی افزود: همه این اقدامات میتواند گردشگری اصفهان را متحول کرده و به سمت مسیرهای جدید سوق دهد.
بازار گردشگری و صنایع دستی پولمحور نیست ، اعتمادمحور است
جمالینژاد تأکید کرد: بازار گردشگری و صنایع دستی پولمحور نیست بلکه اعتمادمحور است و در این زمینه چرخش از عرضهمحوری به سمت تقاضامحوری بسیار مهم است؛ در اقتصاد مدرن، صادرات به معنای ساختن زبانی مشترک میان تولیدکننده و بازار جهانی و همچنین خلق تصویری از کشور و روایتهای جدیدی است که در ذهن مصرفکننده ماندگار شود.
وی افزود: اگر قرار است صادرات واقعی شکل بگیرد، باید از «حجم فروش» عبور کنیم و به عمق رابطه برسیم؛ از مشتری، به مخاطب، از معامله، به همکاری و از محصول، به معنا دست یابیم. صادرات پایدار فقط با کالا ساخته نمیشود بلکه با اعتماد و تداوم ارتباطات بینالمللی و همدلی و همافزایی شکل میگیرد.







دیدگاهتان را بنویسید