×
×

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خبر داد:
عملیات احداث چهار ایستگاه خط دو مترو اصفهان به پایان رسید

  • کد نوشته: 10957
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳
  • ۰
  • به گزارش سپاهان خبر، خط دو مترو اصفهان به‌طول ۲۴.۷ کیلومتر از منطقه دارک آغاز شده و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود و نقطه تلاقی دو خط در ایستگاه امام حسین (ع) به‌عنوان ایستگاه‌های مرکزی متروی شهر اصفهان است و امکان جابه‌جایی مسافران بین این دو خط فراهم خواهد شد. مدیرعامل سازمان قطار شهری […]

    عملیات احداث چهار ایستگاه خط دو مترو اصفهان به پایان رسید
  • به گزارش سپاهان خبر، خط دو مترو اصفهان به‌طول ۲۴.۷ کیلومتر از منطقه دارک آغاز شده و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود و نقطه تلاقی دو خط در ایستگاه امام حسین (ع) به‌عنوان ایستگاه‌های مرکزی متروی شهر اصفهان است و امکان جابه‌جایی مسافران بین این دو خط فراهم خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۴.۷ کیلومتر طول خط دو مترو اصفهان در فاز نخست، ۱۶ ایستگاه در دست ساخت قرار دارد که از این تعداد، عملیات احداث چهار ایستگاه به پایان رسیده است و پیمانکاران در حال انجام نازک‌کاری هستند.

    محسن واعظی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع ۱۴.۷ کیلومتر طول خط دو مترو اصفهان در فاز نخست، ۱۶ ایستگاه در دست ساخت قرار دارد، افزود: از این تعداد، عملیات احداث چهار ایستگاه به پایان رسیده است و پیمانکاران در حال انجام نازک‌کاری هستند.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه بهره‌برداری آزمایشی از بخشی از خط دو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهمی که طی یک ماه آینده رخ خواهد داد، ورود دو دستگاه حفاری تی‌بی‌ام به ایستگاه ابن‌سینا است. این دستگاه‌ها از دارک آغاز به حفاری کرده و پس از پیمودن حدود ۷ کیلومتر به این ایستگاه می‌رسند.

    وی اضافه کرد: تی‌بی‌ام دیگری که از ایستگاه شهید حجازی آغاز به‌کار کرده، نیمه دوم سال آینده به ایستگاه ابن‌سینا خواهد رسید و سپس از همان ورودی شمالی خارج خواهد شد.

    واعظی‌فر ادامه داد: ایستگاه ابن‌سینا به‌دلیل عملکرد مهمی که دارد، به‌عنوان محل خروج دستگاه‌های حفاری تی‌بی‌ام در نظر گرفته شده است. در این ایستگاه، نظیر ایستگاه‌های دیگر همچون ایستگاه لاله، قسمت‌هایی به‌صورت کاتن‌کاو موسوم به کند و پوش اجرا شده و بخش‌های دیگری از جمله دسترسی‌ها، تهویه‌ها، پله‌های فرار و سایر سازه‌های جانبی نیز در حال تکمیل است که تمام این سازه‌ها باید به‌طور کامل اجرا شود تا ایستگاه آماده بهره‌برداری شود.

    نویسنده: یلدا توکلی
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *