×
×

شهر رنگ پاییز می گیرد

  • کد نوشته: 7984
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
  • ۰
  • برنامه واکاری درختان و گیاهان پوششی با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار دارد و درختانی که در سال‌های اخیر به هر دلیلی حذف یا خشک شده‌اند، تا اسفند سال جاری با گونه‌های مناسب جایگزین خواهند شد.
    شهر رنگ پاییز می گیرد
  • به گزارش سپاهان خبر، برنامه واکاری درختان و گیاهان پوششی با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار دارد و درختانی که در سال‌های اخیر به هر دلیلی حذف یا خشک شده‌اند، تا اسفند سال جاری با گونه‌های مناسب جایگزین خواهند شد.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به تشریح برنامه‌های این سازمان برای ساماندهی فضای سبز شهری در آستانه فصل پاییز پرداخت و گفت: گل‌های فصل مانند گل‌ داوودی، مینا چمنی، بنفشه و همیشه بهار در سطح شهر هم‌زمان با سال تحصیلی جدید و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) کاشته می شود.

    مجتبی حق‌شناس ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای ساماندهی فضای سبز شهری در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: کاشت گل‌های فصل مانند گل‌ داوودی، مینا چمنی، بنفشه و همیشه بهار در سطح شهر هم‌زمان با سال تحصیلی جدید و ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، رفع خطر درختان در تقاطع‌ها، چهارراه‌ها و ورودی مدارس و پوشش‌های گیاهی در فضاهای سرد از جمله اقدامات این سازمان در این بازه زمانی است.

    وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوا و کاهش رطوبت بعضی درختان به‌ویژه چنارها دچار آسیب شدند، افزود: استفاده از تانکرهای آبرسانی و تلاش شبانه‌روزی برای حفظ فضای سبز در تابستان انجام شد اما با این حال، تنش‌های آبی به بعضی فضاهای سبز شهری آسیب وارد کرد.

    نویسنده: یلدا توکلی
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *