کودک و نوجوان به دنبال سرگرمیهای تازه، کشف تجربیات نو، جستوجو در مقاصد جدید و مکانهای دیده نشده هستند و با توجه به تغییر سبک زندگی بویژه در شهرها، کودکان در فضاهای آپارتمان نشینی و سیر در فضای مجازی به سمت بی تحرکی سوق پیدا کردهاند.
در این نشست، تکمیل و تجهیز دفتر فنی بازار برای استقرار تیم اجرایی و تسهیل برگزاری جلسات تخصصی، تدوین برنامه عملیاتی برای آغاز فرآیند اجرایی بازار به صورت منظم و مرحلهبندی مطرح شد.
در این نشست کلیات برنامههای یزد مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد با نظر فعالین سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی جزئیات برنامهها هم تدوین و برنامه کامل پنجساله در راستای برنامههای یزد پایدار و برنامه سند توسعه هفتم تهیه، تصویب و اعلام شود.
امروز برکسی پوشیده نیست که گردشگری علاوه بر این که یک صنعت است یک دانش بسیار مهم و مدرن نیز به حساب میآید که نتایج و دستاوردهای مهمی را به دنبال خواهد داشت چرا که گردشگر منتقلکننده فرهنگ است و همچنین به تقویت اقتصاد و درآمدزایی آن سرزمین کمک میکند.
از مهمترین اهداف ثبت عناصر میراث فرهنگی ناملموس، پاسداری از این میراث ارزشمند، معرفی و نمایش تنوع فرهنگی در کشور میباشد. تنوع در خوراک، پوشاک، زبان و گویش، فرهنگ و آداب و رسوم و .....در میان اقوام ایرانی که در کنار یکدیگر همانند رنگینکمانی خود را به نمایش می گذارد.
گردشگری یزد در مسیر توسعه گامهای بلندی برداشته است و با تلفیق ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی، میتوان انتظار داشت که این استان به قطب گردشگری ملی و بینالمللی تبدیل شود.