سینمای نمایش خانگی که سالهاست با تولید آثار متنوع، دنیای جدیدی را به روی مخاطبان گشوده است، امروزه با پیشرفت قابلتوجهی در تمامی ژانرها، توانسته آثار فوقالعادهای را تولید و عرضه کند. به گزارش پایگاه خبری سپاهان خبر; به وضوح افزایش کیفیت فیلمسازی در همه بخشها مشهود است و بالا رفتن سطح توقع بیننده، مهمترین دستاورد سینمای نمایش خانگی به شمار میرود.
پلتفرمهایی که با سرمایهگذاریهای کلان، سریالهای مختلفی را روانه بازار میکنند، باعث شدهاند که اکنون بتوان با قاطعیت گفت که سینمای نمایش خانگی موفق شده جای تلویزیون را در بسیاری از خانهها بگیرد. تفاوت سطح سریالسازی و برنامهسازی بهقدری آشکار است که حتی یک بیننده غیرحرفهای نیز بهراحتی متوجه میشود که کیفیت سریالهای تلویزیونی، بهمراتب پایینتر از آثار پلتفرمهای نمایش خانگی است.
این تفاوت تا حدی رسیده که اکنون تلویزیون بیشتر به محلی برای تمرین کارگردانان نوظهوری تبدیل شده که هدفشان ورود به پلتفرمها و همکاری با بازیگران بزرگ ایران است.
شکارگاه تازهترین نمونه
بازگشت پرویز پرستویی با سریال شکارگاه که هنوز نیامده، حسابی سر و صدا به پا کرده و پس از تنها دو قسمت پخش، با واکنشهای مثبت بسیاری از مخاطبان روبهرو شده است، یکی از مصادیق همین موفقیتهاست.
از سوی دیگر، آغاز پخش سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، مسابقه «کارناوال» با اجرای رامبد جوان، سریال «آرزوهای چپکی» در ژانر کودک با بازی داریوش فرضیایی، و نیز سریالهایی همچون تاسیان، کنکل، اجل معلق و…
بهعلاوه موج انبوهی از رئالیتیشوها، همه نشان از این دارند که پلتفرمهای نمایش خانگی به بخشی جداییناپذیر از زندگی مخاطبان ایرانی تبدیل شدهاند و اختلاف با تلویزیون ملی بهقدری زیاد است که عملاً دیگر نمیتوان از رقابتی واقعی سخن گفت.
نکته قابل تأمل این است که مقابله با این بخش نوظهور، نه نتیجهای دارد و نه تأثیری خواهد گذاشت .
به همه این دلایل بهتر است برای رقابت و بازگرداندن مخاطب به پای تلویزیون، باید به افزایش کیفیت فیلمسازی و برنامهسازی روی آورد.
در دنیایی که هر ثانیه، تفاوتها را رقم میزند، ساخت سریالهایی با الگوهای دهه هشتاد و حتی هفتاد، دیگر جایی در میان مخاطبان ندارد.
دیدگاهتان را بنویسید