×
×

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:
کاهش ۱۵ درصدی تاثیر کنکور در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

  • کد نوشته: 32603
  • 22 تیر 1404
  • ۰
  • سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در نشست خبری مشترک با اداره‌کل آموزش و پرورش استان، از کاهش ۱۵ درصدی سهم کنکور در فرآیند پذیرش دانشجومعلمان خبر داد و به تشریح روند جدید جذب و تربیت معلمان آینده پرداخت.
    کاهش ۱۵ درصدی تاثیر کنکور در پذیرش دانشگاه فرهنگیان
  • سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در نشست خبری مشترک با اداره‌کل آموزش و پرورش استان، از کاهش ۱۵ درصدی سهم کنکور در فرآیند پذیرش دانشجومعلمان خبر داد و به تشریح روند جدید جذب و تربیت معلمان آینده پرداخت.

    به گزارش وب سایت خبری سپاهان خبر; اکبر پناهی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، با اشاره به تغییرات مهم در روند جذب دانشجومعلمان، گفت: «تأثیر کنکور در پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۱۵ درصد کاهش یافته است و در مقابل، سوابق تحصیلی، آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان و مصاحبه حضوری به عنوان معیارهای اصلی پذیرش لحاظ می‌شوند.»

    پناهی افزود: «ما در فرآیند ارزیابی، صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، رفتاری و شخصیتی داوطلبان را به دقت می‌سنجیم و تنها نمره علمی ملاک نیست؛ بلکه انگیزه، تعهد و توانمندی‌های ارتباطی داوطلبان در اولویت قرار دارد.»

    بیش از ۱۲ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان اصفهان

    سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به جایگاه این دانشگاه در سطح کشور، اظهار داشت: «دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از نظر تعداد دانشجومعلمان و مهارت‌آموزان جزو برترین‌ها است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در پردیس‌ها و مراکز تابعه مشغول به تحصیل هستند.»

    وی همچنین به اهمیت پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: «دانشجومعلمان ما با حضور در پژوهش‌سراها و انجمن‌های علمی، در حل مسائل واقعی مدارس مشارکت فعال دارند و پژوهش را از حالت نظری صرف خارج کرده‌ایم.»

    همکاری نزدیک دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان اصفهان

    محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در این نشست با تأکید بر تعامل سازنده بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، گفت: «امروز این همکاری به بالاترین سطح خود رسیده و ما در حال ایجاد زیرساخت‌هایی هستیم که فرآیند تربیت معلمان را متناسب با نیازهای آموزشی روز جامعه طراحی و اجرا کنند.»

    نظریان افزود: «معلمان آینده که در دل دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند، مسئولیت سنگینی در شکل‌دهی به آینده علمی، فرهنگی و تربیتی نسل جدید دارند و باید از مرحله جذب تا آموزش، برنامه‌ای دقیق و علمی داشته باشیم.»

    وی همچنین بر اهمیت مصاحبه‌های علمی، روان‌شناختی و رفتاری داوطلبان تأکید کرد و گفت: «ارزیابی صحیح در این مراحل ابتدایی باعث می‌شود افرادی وارد بدنه آموزش و پرورش شوند که از نظر روحی، فکری، انگیزشی و تخصصی در تراز معلم تراز انقلاب اسلامی باشند.»

    اهمیت و تأثیرات کاهش سهم کنکور در پذیرش معلمان

    کاهش سهم کنکور به ۱۵ درصد و افزایش نقش سوابق تحصیلی، آزمون جامع و مصاحبه حضوری، گامی مهم در جهت جذب معلمان متعهد، توانمند و دارای انگیزه است. این تغییرات باعث می‌شود فرآیند انتخاب دانشجومعلمان دقیق‌تر و جامع‌تر انجام شود و کیفیت تربیت معلمان آینده بهبود یابد.

    دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اجرای سازوکارهای نوین جذب دانشجومعلمان، نقش کلیدی در تربیت معلمان متعهد و متخصص ایفا می‌کند. کاهش سهم کنکور و تاکید بر مصاحبه‌های تخصصی و ارزیابی‌های چندبعدی، تضمینی بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استان و کشور است. همکاری نزدیک با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی متناسب با نیازهای روز جامعه خواهد بود.

    نویسنده: یلدا توکلی

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *