مجید قاسم کردی، حقوقدان و فعال مدنی : شهروندان در قبال خسارات ناشی از قطع برق، حق مطالبه دارند و شرکتهای توزیع برق موظف به جبراناند.
برای جبران خسارت، لازم است مراحل زیر با دقت و مستندسازی کافی طی شود؛ اولین گام، ثبت شکایت کتبی با ارائه مدارک خسارت (مانند فاکتور تعمیر، گزارش فنی، عکس، فیلم و…) به شرکت توزیع برق منطقهای است.
بر اساس آئیننامههای داخلی شرکت توانیر، پاسخدهی به این شکایات اجباری است. دوم در صورت عدم توافق یا احراز خسارت، تعیین میزان دقیق خسارت باید از طریق کارشناس رسمی دادگستری انجام شود و در آخر اگر پاسخ قانعکنندهای دریافت نشود، شهروند میتواند با استناد به قوانین مسئولیت مدنی، قانون مدنی و مواد ۱۹۸ و ۵۱۵ آئین دادرسی مدنی، دادخواست خود را به دادگاه عمومی حقوقی ارائه دهد.
دیدگاهتان را بنویسید