×
×
آخرین اخبار

پویش اصفهان منهای ۲۰ ؛ تا عید باقی است

  • کد نوشته: 41636
  • 26 آبان 1404 - 01:39 ب.ظ
  • ۰
  • مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان از تمدید «پویش مردمی اصفهان منهای 20» تا عید نوروز خبر داد.
    پویش اصفهان منهای ۲۰ ؛ تا عید باقی است
  • مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان از تمدید «پویش مردمی اصفهان منهای ۲۰» تا عید نوروز خبر داد.
    به گزارش سرویس اقتصاد پایگاه خبری سپاهان خبر مهرداد خورسندی با بیان این‌که «پویش مردمی اصفهان منهای ۲۰» از بیستم خردادماه امسال با هدف کاهش سرانه ۲۰ لیتر مصرف آب در شبانه‌روز آغاز شد افزود: در ابتدا قرار بود این پویش تا پایان فصل گرم سال ادامه داشته باشد اما با توجه به ادامه خشکسالی و نباریدن باران از آغاز سال آبی جدید تاکنون، تصمیم گرفته شد تا «پویش مردمی اصفهان منهای ۲۰» تا عید نوروز ادامه یابد.

    پویش اصفهان منهای 20 ؛ تا عید باقی است

    تلاش برای تبدیل مدیریت مصرف آب به یک فرهنگ اجتماعی پایدار

    وی هدف از اتخاذ این تصمیم را تبدیل مدیریت مصرف آب به یک فرهنگ اجتماعی پایدار عنوان کرد و گفت: آبفای استان اصفهان با رویکردی خلاقانه و مبتنی بر تحلیل رفتاری گروه‌های هدف، برنامه‌های فرهنگی نوآورانه‌ای در دستور کار قرار داده است تا حس مسئولیت‌پذیری را در میان قشرهای مختلف جامعه تقویت کند.

    مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان افزود: در نخستین اقدام روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه در مراسمی با حضور ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس اولی، «زنگ آب» نواخته می‌شود تا ویژه‌برنامه‌های هفدهمین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» آغاز شود.
    وی افزود: در این جشنواره که تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، مصرف بهینه آب با ترکیب هنر، شعر، تصویر و داستان‌سرایی، به دانش آموزان مقطع ابتدایی در سراسر استان پهناور اصفهان آموزش داده می‌شود.

    دعوت از دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان جهت ارائه راهکار برای حفاظت از منابع آبی و شیوه‌های صرفه‌جویی

    خورسندی همچنین از طرح پرسش شادابی توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همزمان با نواخته شدن زنگ آب خبر داد و گفت: امسال برای چهارمین سال با طرح دو پرسش جداگانه، از دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان دعوت می‌شود تا راهکارهای خود را برای حفاظت از منابع آبی و شیوه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب ارائه کنند.

    وی با بیان این‌که برای تأثیرگذاری در گروه‌های هدف، دفتر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، تولید محتوا در قالب پویا نمایی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، نماهنگ و سایر قالب‌ها را مد نظر قرار داده است، اظهار داشت: امسال هم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، اصناف و چهره‌های ورزشی، هنری و علمی اثرگذار برای ترویج و ترغیب فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه استفاده خواهد شد؛ ضمن این‌که برنامه رادیویی «جاری حیات» که بیش از ۱۳ سال است در زمینه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب فعالیت می‌کند همچنان به تولید برنامه های متنوع ادامه خواهد داد.

    نقش پررنگ «خانه فرهنگ آب» در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

    مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان به نقش «خانه فرهنگ آب» در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب پرداخت و تصریح کرد: این مرکز همه روزه میزبان قشرهای مختلف مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان است و در آن با استفاده از بهترین مربیان و برپایی کارگاه‌های آموزشی، راه‌های درست مصرف آب آموزش داده می‌شود.
    وی افزود: علاوه بر این تا پایان سال برای همه قشرهای جامعه از جمله بانوان، اصناف و اتحادیه‌ها، فعالان صنعتی، فعالان حوزه درمان و… دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

    استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری و تابلوهای تبلیغاتی شهرداری، اتوبوس‌های شرکت واحد، مترو، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی، اصحاب رسانه، مطبوعات و برنامه‌های مختلف تولیدی و خبری صدا و سیما، از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای آموزش مردم و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه است.

    منبع: تحریریه سپاهان خبر
    برچسب ها

    بیشتر بخوانید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *