×
×

استاندار یزد خبر داد:
نرخ بیکاری مردان در یزد به ۳ درصد رسیده است

  • کد نوشته: 2694
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
  • ۰
  • استاندار یزد در جمع خبرنگاران گفت: دریزد خوشبختانه رشد اقتصادی به ۷.۵۵ درصد، کاهش نرخ بیکاری مردان به ۳ درصد و نرخ بیکاری بانوان از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.
    نرخ بیکاری مردان در یزد به ۳ درصد رسیده است
  • به گزارش خبرنگار سپاهان خبر، مهران فاطمی ادامه داد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۶۸۸ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد تخصیص داده شد. همچنین ۱۵۰ مصوبه با حجم ۷۷۹۵ میلیارد تومان در سفر اول و ۱۰۰ مصوبه با اعتبار ۴۶۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم ایشان یه امضا رسید.

    وی همچنین با اشاره به طرح ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن در دولت سیزدهم. اضافه کرد: سهمیه استان در این طرح ۵۴ هزار واحد مسکونی بود که در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۵۸ هزار واحد ویلایی آغاز شده است.

    او با بیان اینکه بافت تاریخی یزد تنها بافت تاریخی ثبت‌شده کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو است”، عنوان کرد: بر این اساس در دولت سیزدهم بالغ بر ۶۸۸ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های این منطقه تخصیص‌یافته است.

    فاطمی در ادامه گفت: دریزد خوشبختانه رشد اقتصادی به ۷.۵۵ درصد، کاهش نرخ بیکاری مردان به ۳ درصد و نرخ بیکاری بانوان از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

    او با اعلام اینکه “آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در یزد از کل جامعه بیکار از ۶۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است”، افزود: بیش از ۸۵ درصد اشتغال استان مربوط به افراد بومی است و بالاترین سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان در تعهد اشتغال استان طی سالیان اخیر رقم خورد.

    فاطمی، به تصویب پروژه خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس از محل معادن نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۷۳۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۰هزار میلیارد تومان آغاز و در حال حاضر آب شیرین‌کن دوم این مجموعه احداث و ۳۰ کیلومتر خط اجراشده است.

    استاندار یزد همچنین از بهره‌برداری فاز اول خط دوم انتقال آب دریا به استان ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: با اجرای این فاز تا سقف ۲۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن فدک و شبکه آب استان اضافه و مابقی تعهد ۱۰۰ میلیون مترمکعبی آب ظرف سه سال انجام می‌شود.

    فاطمی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه رینگ آب شهر یزد، اتصال شبکه آب شهرستان‌های اردکان و میبد به دریا و اجرای پروژه‌های آبی در سایر شهرستان‌ها، از اهم مصوبات اجرا شده یا در حال اجرا می باشد.

    نویسنده: دریا وفایی
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *