×
×

سرپرست امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور:
مطالبات کادر درمان تأثیر مستقیم بر کیفیت خدمات دارد

  • کد نوشته: 8032
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
  • ۰
  • صرف نظر از علل ساختاری در بروز کاستی های عدیده در نظام درمان و سلامت کشور، وجود نارسایی های مختلف سیستمی نیز کادر درمان را با نوعی بی انگیزگی مواجه کرده است. چالش ها و مطالبات مشترک جامعه پزشکی و پرستاران که در سال های اخیر به مشکلی لاینحل تبدیل شده و با ابعاد و تبعات وسیع تری خودش را نشان می دهد.
    مطالبات کادر درمان تأثیر مستقیم بر کیفیت خدمات دارد
  • سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور دراین باره به ما گفت: بسیاری از پزشکان و پرستاران از حقوق و مزایای ناکافی شکایت دارند. این مسئله به‌ویژه در مقایسه با حجم کار بالا و شرایط سخت کاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تشدید می‌شود. حجم بالای بیماران، کمبود نیروی انسانی و ساعات کاری طولانی از جمله مشکلات رایج در حوزه سلامت ایران است. این شرایط باعث فشارهای جسمی و روحی زیادی برای پرسنل درمانی می‌شود.

    علی سلحشور، کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی را از دیگر مطالبات مشترک پزشکان و پرستاران عنوان کرد و گفت: کمبود تجهیزات پزشکی، داروها و امکانات بیمارستانی در بسیاری از مناطق ایران یکی از مشکلات اصلی است که بر کیفیت ارائه خدمات تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش فشار کاری می گردد. این شرایط درحالی است که عدم امنیت شغلی و شرایط استخدامی نیز وجود ندارد، بسیاری از پرستاران و پزشکان با مشکلاتی چون قراردادهای موقت، عدم امنیت شغلی و عدم پیشرفت شغلی مواجه هستند، حتی برخی از آنها به عنوان نیروهای طرحی بدون حقوق ثابت کار می‌کنند.

    برگزاری مداوم دوره های بازآموزی و به روز رسانی علمی نیز موضوع دیگری بود که سلحشور راجع به آن تاکید کرد: نیاز به آموزش‌های مداوم و دسترسی به منابع علمی جدید یکی دیگر از درخواست‌های مشترک این دو گروه است. پرسنل درمانی نیازمند ارتقاء دانش و مهارت‌های خود برای مقابله با بیماری‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین هستند.

    سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور همچنین به برخی هتک حرمت ها نسبت به کادر درمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه آن طور که باید شان اجتماعی پزشکان و پرستاران رعایت نمی شود، در برخی موارد گزارش‌هایی از رفتارهای نامناسب یا تهدیدات علیه پرسنل درمانی گزارش می شود.
    وی تصریح کرد: بدون شک این چالش‌ها و مطالبات، تأثیر مستقیمی بر کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی کشور دارد و نیازمند توجه جدی از سوی مسئولان و سیاست‌گذاران است.

    نویسنده: دریا وفایی
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *