×
×

روایتی از اصفهان معاصر تا سقوط پرواز اوکراینی
«عروسی اجنه»روایتی از سقوط پرواز اوکراینی منتشر شد

  • کد نوشته: 8122
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
  • ۰
  • سومین کتاب الهام شهیدان، دبیرسابق خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان، با نام «عروسی اجنه» توسط انتشارات «گفتمان اندیشه معاصر» منتشر شد.
    «عروسی اجنه»روایتی از سقوط پرواز اوکراینی منتشر شد
  • داستان «عروسی اجنه» در ۵۳ صفحه روایت یک خانواده سنتی معاصر اصفهانی از سال های دهه پنجاه و گم شدن پدرخانواده تا سالهای دهه نود و رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه های اصفهان  در دوره محمود احمدنژاد تا مهاجرت خانواده و مرگ آنها در پرواز اوکراینی را روایت می کند.

    الهام شهیدان،نویسنده کتاب به خبرنگار سپاهان خبر می گوید:در این داستان سعی کردم اصفهان معاصر و آدم هایش را از ناهید دایی جواد،جمشیدمظاهری،آقای موسی خانی رییس کارخانه کیک خویی،تا عباس آباد و مادی نیاصرم تا تخت فولاد را روایت کنم.

    او ادامه داد: من همیشه عاشق اصفهان و خیابان اردیبهشت زادگاهم و آقاجون یکی از پیشکسوتان صنعت اصفهان بودم که عاشق تولید بود و با این کتاب که روایت کردم خواستم مردم ایران، اصفهان زادگاهم را نه فقط به عنوان یک شهر تاریخی بلکه به عنوان شهری که اکثر محصولات مهم ایران در آن تولید می شود بهتر بشناسند.

    الهام شهیدان،متولد سال ۱۳۶۳ ودانش آموخته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان است.نخستین داستان او با نام «هفته ای که بدون تو گذشت»،رتبه نخست جایزه مشترک نشرعلمی و فرهنگی و بنیاد نخبگان را کسب کرد و توسط نشر علمی فرهنگی منتشر شد.

    او نویسنده عضو انجمن اهل قلم ایران است و سابقه روزنامه نگاری در روزنامه های اصفهان زیبا،اصفهان امروز،نسل فردا و سردبیری مجله و کار در خبرگزاری  کتاب ایران، خبرگزاری برنا، خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری ایسنا و همکاری با روزنامه هم میهن و این اواخر خبرگزاری سپاهان خبر را دارد.

    داستان با افتادن سنگی در آب زاینده رود و عکس ها و خاطرات راوی بر زمین و کفش دخترکش در دشتهای اطراف تهرام تمام می شود.

     

    کتاب روایت عروسی اجنه

    نویسنده: نازنین صادقی
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *