×
×
آخرین اخبار

دبیر علمی کمیته روانشناسی و تربیتی چهارمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه عنوان کرد:
ضرورت پژوهش‌های علمی بنیادی درباره نهج‌البلاغه در نظام تعلیم و تربیت

  • کد نوشته: 36207
  • 15 شهریور 1404 - 09:22 ق.ظ
  • ۰
  • زهره سعادتمند، دبیر علمی کمیته روانشناسی و تربیتی چهارمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، طی پیش‌نشست تخصصی راهبردهای تربیتی و روانشناختی مبتنی بر حکمرانی علوی، بر اهمیت انجام پژوهش‌های علمی اساسی در زمینه نهج‌البلاغه تأکید کرد.
    ضرورت پژوهش‌های علمی بنیادی درباره نهج‌البلاغه در نظام تعلیم و تربیت
  • زهره سعادتمند، دبیر علمی کمیته روانشناسی و تربیتی چهارمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، طی پیش‌نشست تخصصی راهبردهای تربیتی و روانشناختی مبتنی بر حکمرانی علوی، بر اهمیت انجام پژوهش‌های علمی اساسی در زمینه نهج‌البلاغه تأکید کرد.
    به گزارش پایگاه خبری سپاهان خبر او با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در آبان ماه، گفت این کنگره به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و پیش‌نشست‌های متعددی در کشورهای مختلف و شهرهای مختلف داخل کشور داشته و همچنان ادامه دارد.

    وی افزود که برای تحقق اهداف کلیدی نظام تعلیم و تربیت، به منابع معتبر نیاز است که نهج‌البلاغه پس از قرآن کریم یکی از مهم‌ترین این منابع به شمار می‌آید. رشته‌هایی همچون فلسفه تعلیم و تربیت و دوره‌های دکتری به‌طور ویژه در حال بهره‌برداری پژوهشی از این منبع ارزشمند هستند.

    سعادتمند بر ضرورت عملیاتی بودن و داشتن خروجی تأثیرگذار پیش‌نشست‌های علمی کنگره تأکید کرد و بیان داشت که نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، به خصوص در زمینه علوم تربیتی و روانشناسی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی یادآور شد که امام علی (ع) در این نامه به موضوع احترام و کرامت فرزند اشاره کرده‌اند و تأکید کردند که اگر این نکته رعایت نشود، سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی بی‌ثمر خواهند بود. امام علی (ع) همچنین بر اهمیت کانون اصلی خداوند در عوامل و شیوه‌های تربیتی تأکید کرده‌اند که باید به آن توجه ویژه داشت.

     

    نویسنده: گروه تحریریه سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *