×
×

شخصیت قهرمان‌ محور در یک فیلم

  • کد نوشته: 20719
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
  • ۰
  • یکی از نقاط ضعف فیلم پیشمرگ ، در اجرای صحنه‌های اکشن، به‌ویژه سکانس نجات هلیکوپتر در پایان فیلم، است که به نظر او بیش از حد «بالیوودی» و غیرواقعی به نظر می‌رسد.
    شخصیت قهرمان‌ محور در یک فیلم
  • یکی از نقاط ضعف فیلم پیشمرگ، در اجرای صحنه‌های اکشن، به‌ویژه سکانس نجات هلیکوپتر در پایان فیلم، است که به نظر او بیش از حد «بالیوودی» و غیرواقعی به نظر می‌رسد.

    به گزارش سپاهان خبر، علی محسنی کارگر با اشاره به اینکه فیلم «‌پیشمرگ» توانسته شخصیت قهرمان‌محور خود را به خوبی برای مخاطبان تبیین کند، گفت:

    «پیشمرگ» در مقایسه با آثار قبلی غفاری در برخی موارد قوی‌تر و در برخی دیگر ضعیف‌تر است. وی افزود: «اگر این سکانس‌ها با دقت و ظرافت بیشتری ساخته می‌شدند، فیلم منسجم‌تر به نظر می‌رسید. با این حال، شخصیت‌پردازی شهید در فیلم خوب از کار درآمده و بازی مهدی نصرتی در این نقش قابل قبول است.»

    کارگر یکی از ویژگی‌های مثبت «پیشمرگ» را پرداخت به قومیت‌های مختلف ایران دانست و گفت: «فیلم همزمان که یک قهرمان ملی را به تصویر می‌کشد، فضای اقلیم کردستان را نیز به خوبی نشان داده و چالش‌هایی که مردم این منطقه با آن روبه‌رو بودند، به تصویر کشیده است. علاوه بر این، پیشینه ترکی و کردی شخصیت شهید نیز در فیلم لحاظ شده که ترکیبی ملی را شکل داده است.»

    به گفته کارگر، انتخاب مهدی نصرتی برای نقش اصلی فیلم به دلیل تسلط او به زبان‌های ترکی، کردی و فارسی انتخاب درستی بوده است. وی افزود: «نصرتی یکی از معدود بازیگرانی است که توانسته هم در تئاتر و هم در سینما قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. او در این فیلم به خوبی به شخصیت شهید نزدیک شده، برخلاف برخی آثار مشابه که تنها در سطح تیپ‌سازی باقی می‌مانند.»

    نویسنده: یلدا توکلی
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *