×
×

ممیزین مالیاتی تسلط بیشتری بر وضعیت کسبه داشته باشند
در فرهنگ سازی مالیاتی در کشور کم کاری شد

  • کد نوشته: 4430
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳
  • ۰
  • مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان گفت:به نظر می رسد برای بهتر شدن امور باید ممیزین مالیاتی اشراف و تسلط بیشتری بر وضعیت کسبه، صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشند و شرایط کسب و کار و مشکلات اقتصادی را درک کنند و با شرایط کنار بیایند.
    در فرهنگ سازی مالیاتی در کشور کم کاری شد
  • به گزارش خبرنگار سپاهان خبر، ،سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان که از صنعتگران و صادرکنندگان نمونه استان قزوین و کشور است؛ اظهار داشت : به نظرم در خصوص فرهنگ سازی مالیاتی در کشورمان کم کار شده و بهتر است هم دهیاری ها و شهرداری ها پروژه هایی که از محل منابع مالیاتی اجرا می کنند را اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند این منابع مالی در چه اموری هزینه می شود.

    این فعال اقتصادی یادآورشد: البته باید مردم بدانند که مالیات پرداختی آنها در استان و امور مختلف عمرانی، بهداشت و سلامت، ورزش، مدیریت کشور و خدمات دولتی هزینه می شود و همین یارانه ها و حقوق برخی دستگاهها مانند آموزش و پرورش از این محل تامین می شود.

    سعیدیان بیان کرد: هر صنعتگر و تولیدکننده و فعال اقتصادی اگر ببیند و مطمئن باشد که هزینه های پرداختی آنها در زندگی خود و مردم تاثیرگذار است حتما همراهی بیشتری می کند و خود را در عمران و آبادانی کشور سهیم می کند لذا با کمک رسانه ها این اطلاع رسانی باید بیشتر شود.

    وی در خصوص همراهی و تعامل مدیران امور مالیاتی استان با شهروندان و تولیدکنندگان گفت: در استان قزوین مسئولان مالیاتی با صنعتگران بسیار همراهند و دسترسی به آنها بسیار آسان و راحت است و مشکل خاصی در قزوین نداریم اما برخی امور باید در سطح ملی برطرف شود تا دغدغه ای در این عرصه نباشد.

    این تولیدکننده نمونه کشور یادآورشد: به نظر می رسد برای بهتر شدن امور باید ممیزین مالیاتی اشراف و تسلط بیشتری بر وضعیت کسبه، صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشند و شرایط کسب و کار و مشکلات اقتصادی را درک کنند و با شرایط کنار بیایند.

    وی افزود: امروز ما صنعتگران که فعالیت و یا درآمدی داریم چون مالیات را به روز پرداخت نمی کنیم پس از یک سال میزان آن بسیار زیاد می شود و پرداخت آن کمی سخت است در حالی که اگر روزانه یا هفتگی و ماهانه این مالیات بر اساس درآمد و سود محاسبه شود امکان مدیریت بهتری داریم.

    سعیدیان بیان کرد: روش پرداخت مالیات اگر در طول سال باشد شاید آرامش ما را بیشتر کند اما وقتی مالیات یک جا جمع شده و به انتهای سال منتقل می شود پرداخت یک جای آن مشکل ساز و سنگین است.چون ما هزینه های دیگری هم داریم.

    وی اظهارداشت: مسئولان امور مالیاتی با قسط بندی با مودیان همکاری و شرایط را تسهیل می کنند که این مساعدت خوب است و برای خیلی ها فرصتی ایجاد می کند اما انتظار می رود اگر کسب و کار دچار رکود و توقف شد این موضوع مورد توجه ممیزان قرار گیرد و بخشش و معافیتها هم شامل این افراد هم بشود.

    این فعال صنعتی یادآورشد: بایستی مراقبت شود تا درآمدهای مالیاتی در امور جاری و پرداخت حقوق شهرداری ها هزینه نشود زیرا این کار موجب بدبینی و سلب اعتماد و کاهش مشارکت مردم خواهد شد.

    وی در خصوص فرار مالیاتی هم گفت: این موضوع در حوزه تولید تقریبا امکان پذیر نیست و بیشتر در بخش خدمات وجود دارد و خیلی شفاف نیست که با هوشمند سازی و استفاده از ابزارهای مالی و بانکی و الکترونیکی کردن دریافت و پرداختها و سیاست منطقی که در سازمان مالیاتی دنبال می شود می توان هم از فرار مالیاتی و هم از مالیات مضاعف جلوگیری کرد.

    سعیدیان تصریح کرد: در حال حاضر مالیات ارزش افزوده یک مالیات مضاعف است که این ایرادها هم باید برطرف شود.

    نویسنده: پورکاظم
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *