×
×

جمالی نژاد از واقعیت تا حقیقت؛
خطرات سیاست ورزی رفاقتی با انتصاب جمالی نژاد در استانداری اصفهان

  • کد نوشته: 8326
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • ۰
  • شنیده ها حکایت از آن دارد که به احتمال زیاد سهم استان اصفهان از شعار وفاق دولت پزشکیان انتخاب استانداری است که مردی برای همه ی فصول و آچار فرانسه تمام انتصابات در یک دهه اخیر اصفهان بوده است.
    خطرات سیاست ورزی رفاقتی با انتصاب جمالی نژاد در استانداری اصفهان
  • انتخاب گزینه اصولگرایان و مجمع نمایندگان؛ ابقای بدنه استانداری و امتداد انسداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در استان اصفهان است.

    مهدی جمالی نژاد  پس از کودتای پایداری بر علیه راست سنتی در  شورای شهر چهارم به مسند  شهرداری اصفهان رسید و با انعطاف پدیری بالای سیاسی حتی یکی از گزینه های قابل بحث شورای پنجم اصلاح طلبان برای ابقا در شهرداری بود و پس از آن به شهرداری  یزد مهاجرت کرد و در نهایت معاونت وزارت کشور دولت روحانی رسید.

    با انتخاب ابراهیم رییسی به سمت ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ جمالی نژاد این بار به عنوان گزینه  اصلی جریان اصولگرا برای تصدی استانداری اصفهان مطرح شد تا اینکه در نهایت با شیفت تعدادی از اصولگرایان و ارتباط شخصی مرتضوی با رییس جمهور شهید که از  آستان قدس رضوی شکل گرفته بود قافیه استانداری را باخت و در معاونت وزارت کشور ماندگار شد.

    نامبرده همزمان و بار دیگر گزینه  شورای ششم اصولگرا برای شهردای اصفهان بود که در آن رقابت نیز قافیه را به قاسم زاده باخت تا اینکه پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بار دیگر نام او به عنوان گزینه استانداری اصفهان مطرح شود تا لقب انعطاف پذیرترین چهره ی سیاسی تاریخ سیاسی اصفهان را به خود اختصاص دهد.

    از نگاه ناظر بیرونی شاید این اقبال عمومی جریانهای مختلف به مهدی جمالی نژاد نشات گرفته از اجماع سازی و یا توانایی بالای شخصی وی در ارتباط با افراد و یا جریانهای مختلف باشد منتها روی دیگر این سکه عدم دافعه و مرضی الطرفین بودن این است که نامبرده فاقد چارچوب مشخص سیاسی و فرهنگی است و در هر دوره ای با توجه به قالبهای مختلف دولتها و شوراهای شهر شکل جدیدی می گیرد.

    اما خطرات سیاست ورزی ژلاتینی و رفاقتی با انتصاب افرادی همچون جمالی نژاد برای استانداری ها آفت های بسیاری به همراه دارد از آن جمله که متاسفانه آمران و عاملان انسداد فرهنگی اجتماعی سه ساله اخیر و حتی چند سال اخیر استان نیز از رفقای جمالی نژاد محسوب می شود که بیم آن می رود با انتصاب او از صندلی های دولتی تکان نخورند و وضعیت غیر قابل دفاع کنونی را امتداد دهند.

    فاجعه  ورزشگاه نقش جهان و کنسرت قربانی که حتی در دولت شهید رییسی نیز منجر به اختلاف عیان بین مسئولان استانی و دولتی شد تنها نمونه کوچکی از طرز تفکر بسته ی رفقای جمالی نژاد در اصفهان است.

    مهدی جمالی نژاد اولین سمت حساس و کلان خود را مرهوم جبهه پایداری اصفهان می داند و اکنون میخواهد در استانی به قدرت برسد که معاونین استاندار و اکثر فرمانداران و مدیران دولتی آن در قبضه همین جریان سیاسی است و تغییر آنها به نفع اهداف دولت با شخصیت و سیاست ورزی رفاقتی جمالی نژاد در تضاد است و بیم آن می رود که این تضادها با دولت نیز باعث شود پیگیری مطالبات مردم استان در خصوص زاینده رود، محیط زیست، فرونشست و دهها ابر چالش دیگر را هم با مشکل جدی روبرو کند.

     

     

    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *