فولاد مبارکه با تکیه بر بازاریابی مؤثر و تنوعبخشی به محصولات، توانست در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۴، صادرات خود را به بیش از ۵۰۰ هزار تن برساند و رشدی ۱۰۰ درصدی را در این حوزه تجربه کند. این موفقیت، نشان از استراتژی هوشمندانه شرکت در مواجهه با رکود داخلی و بهرهگیری از فرصتهای بازارهای جهانی دارد.
تأمین نیاز داخلی؛ اولویت همیشگی فولاد مبارکه
به گزارش پایگاه خبری سپاهان خبر رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، با تأکید بر اینکه تأمین نیاز مشتریان داخلی همچنان در اولویت این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: “رکود حاکم بر بازار داخل و عدم تقاضای کافی برای محصولات فولادی در داخل کشور باعث شد با بازاریابی مؤثر و حضور در بازارهای جهانی، صادرات فولاد مبارکه بیش از دو برابر شود.” وی همچنین افزود که این افزایش صادرات، با افزایش تنوع محصول همراه بوده و میتواند ارزآوری بیشتری را برای کشور به ارمغان بیاورد.
بازاریابی هوشمندانه؛ رمز عبور از رکود داخلی
به گفته حیدری، پیشبینی بهموقع تیم فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، باعث شد تا سفارشهای صادراتی، جایگزین کمبود سفارشهای داخلی شود و خللی در خطوط تولید شرکت ایجاد نشود. این رویکرد، نشان از توانایی فولاد مبارکه در تطبیق با شرایط متغیر بازار و بهرهگیری از فرصتهای جدید دارد. همچنین، تمرکز بر تولید و فروش محصولات باارزش افزوده بیشتر، باعث شده تا فولاد مبارکه بتواند درآمد ۱۰۴ همتی را از فروش محصولات خود کسب کند.
محصولات باارزش افزوده؛ گامی در جهت خودکفایی
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از اسلب API ویژه خطوط گاز کشور بهعنوان یکی از محصولات باارزش افزوده بالا یاد کرد و گفت: “در هفتههای اخیر با توافق انجامگرفته با شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، این محصول توسط فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و مورد استقبال و در سبد خرید مجریان پروژههای ملی کشور قرار گرفت.”
این اقدام، نشان از تلاش فولاد مبارکه برای تولید محصولات استراتژیک و کمک به خودکفایی کشور در صنایع مختلف دارد. شفافیت در فروش، توجه به تحولات جهانی بازار فولاد و حضور هرچه بیشتر در بازارهای جهانی، از دیگر عواملی هستند که به پایداری تولید و فروش فولاد مبارکه کمک میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید