×
×

ثبت دمای بالای ۴۸ درجه در خوزستان

  • کد نوشته: 5759
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
  • ۰
  • در سطح استان خوزستان از امروز تا دوشنبه دما افزایشی است و وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می شود.
    ثبت دمای بالای ۴۸ درجه در خوزستان
  • مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز تا روز دوشنبه (به ویژه امروز و فردا) دما در سطح استان روند افزایشی دارد. به طوری که وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود.

    سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته شوش با دمای ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۲ و کمینه دمای ۳۲.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

    وی گفت: همچنین طی امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی مرکزی در حد متوسط است و احتمال وقوع گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

    مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به جریانات جنوبی، از اواخر امروز به تدریج در سواحل جنوب شرقی افزایش رطوبت و شرجی شروع خواهد شد؛ سپس طی فردا در مناطق و سواحل جنوبِ شرقی و جنوبی گسترش می‌یابد. در ادامه با تشدید جریانات جنوبی، از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه (به ویژه شنبه)، افزایش رطوبت و شرجی هوا علاوه بر سواحل و بخش‌های جنوبی، تا مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شرق و شمال استان نیز گسترده می‌شود. شمال خلیج فارس نیز طی امروز تا روز شنبه مواج است.

    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *