در دل بافت قدیمی بازار سبزه میدان شهر اصفهان، مجموعهای متولد شده که تنها یک مرکز خرید طلا نیست و همزمان یک پایگاه فرهنگی، یک گالری زنده از تاریخ زرگری و یک مقصد گردشگری با موزه، بام سبز و فضاهای چندمنظوره است.
به گزارش سرویس اقتصاد پایگاه خبری سپاهان خبر سرای زرگرباشی در چند قدمی مسجد جامع قرار دارد، موقعیتی که آن را در قلب یک گذر فرهنگی قرار میدهد. بنای سهطبقه با ۸۹ واحد تجاری، با استفاده از آجرهای دستساز، گنبدهای ساختهشده توسط استادکاران اصفهانی، نورپردازی اصیل و جزئیات معماری سنتی طراحی شده است.
در کنار این هویت تاریخی، تمام زیرساختهای مدرن همچون فیبر نوری، سیستم تهویه استاندارد، پارکینگ اختصاصی و ورودیهای کنترلشده در نظر گرفته شده تا مجموعه آمیزهای از هنر و تکنولوژی باشد.افتتاح رسمی مجموعه جمعه ۲۱ آذرماه برگزار میشود و سرای زرگر باشی از ۲۲ آذر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
ایدهای که از دل بازار آمد
علیرضا نعمتبخش، ایدهپرداز و سازنده این مجموعه، در نشست خبری با اصحاب رسانه تأکید کرد که شکلگیری سرای زرگرباشی حاصل سالها گفتگو با طلافروشان، استادکاران و مشتریان بوده است و گفت: اصفهان شهری است که اقتصادش با هنر گره خورده و بازار طلا بخش مهمی از این هویت است و هدف ما ساختن فضایی بود که خرید طلا در آن با اعتماد، آرامش و احترام همراه باشد و در عین حال بستری برای رشد کسبوکارها ایجاد کند.
ساخت این مجموعه از یک ایده شروع شد، ایدهای برای احیای احترام به هنری که قرنها هویت این شهر را ساخته است.
وی تأکید کرد برای نخستینبار مجموعهای از تدابیر امنیتی در کنار هم قرار گرفته است و در این مجموعه شیشههای ضدتهاجمی ، دوربینهای ۲۴ ساعته ، کنترل پلاک خودروها و حضور نیروهای حفاظتی و درهای ایمن وجود دارد چرا که ما وظیفه داشتیم ساختاری طراحی کنیم که نگرانیها به کمترین حد ممکن برسد.
وی ادامه داد: سرای زرگرباشی تنها محلی برای خرید و فروش طلا نیست بلکه یک اکوسیستم کامل صنعت طلا و جواهر است، این مجموعه شامل ( موزه کوچک طلا و آثار سنتی ، استودیو عکاسی حرفهای، امکانات فروش آنلاین و خدمات تعمیر طلا ، بام سبز با چشمانداز تاریخی و کافیشاپ و فضاهای گردشگری ) است و وجود موزه و فضاهای فرهنگی باعث شده سرای زرگرباشی مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد ، جایی که بازدیدکننده علاوه بر خرید، با تاریخچه زرگری اصفهان نیز آشنا میشود.
حمایت از نسل جوان و برندهای خلاق
نعمتبخش گفت: یکی از برنامههای جدی مجموعه، حمایت از استعدادهای تازه و برندهای خاص است و هدف ما ایجاد فرصتی برابر برای نسل جدید است لذا برگزاری مسابقات ملی و بینالمللی طراحی طلا و جواهر، همکاری با استارتاپهای فعال در حوزه طلا ، برگزاری آموزشهای حرفهای زرگری ، ایجاد فضای فروش آنلاین و حضوری برای طراحان جوان در دستور کار است.











دیدگاهتان را بنویسید