×
×

تا ۴ سال آینده مجبور به مازوت سوزی هستیم

  • کد نوشته: 15538
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۳
  • ۰
  • از نظر توسعه فناوری‌ها و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور خوشبختانه هم دولت سیزدهم اهتمام جدی داشت و هم دولت چهاردهم با جدیت پیگیر تحقق این مسئله مهم است.
    تا ۴ سال آینده مجبور به مازوت سوزی هستیم
  • شریعتی در گفتگو با سپاهان خبر: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا قوانین و برنامه‌های پیش بینی شده به اجرا برسند، حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد تا ما بتوانیم گذشته را جبران کرده و در این مدت مجبور به مازوت سوزی هستیم.

    مالک شریعتی نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی وبسایت خبری سپاهان خبر، اظهار کرد: در برنامه ششم و همچنین در برنامه هفتم که اخیرا ابلاغ شده است، احکام بسیار خوبی برای توسعه تجدید پذیرها وجود دارد اما متاسفانه تاکنون به طور خوب اجرا نشده است.

    وی افزود: از نظر توسعه فناوری‌ها و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور خوشبختانه هم دولت سیزدهم اهتمام جدی داشت و هم دولت چهاردهم با جدیت پیگیر تحقق این مسئله مهم است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حوزه تجدید پذیرها با وجود اینکه که در برنامه هفتم ما ۱۲ هزار مگاوات را پیش بینی کردیم برای نیروگاه خورشیدی، ظاهراً اهتمام دولت برای ۳۰ هزار مگاوات است و می‌خواهد جبران مافات بکند.

    شریعتی در پاسخ به اینکه چرا همچنان بسیاری از نیروگاه‌ها به سوزاندن مازوت روی می‌آورند، تاکید کرد: تا قوانین و برنامه‌های پیش بینی شده به اجرا برسند، یک مدت زمان نسبتا طولانی نیاز است و حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد تا ما بتوانیم گذشته را جبران کرده و مجبور به مازوت سوزی هستیم.

    وی اضافه کرد: خوبی انرژی‌های تجدید پذیر این است که با سرعت بیشتری از نیروگاه حرارتی و فسیلی می‌توانند توسعه پیدا کنند.

    اهمیت برقی‌سازی حمل و نقل عمومی تهران برای کاهش آلودگی هوا!

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای شهر تهران هم بنابر این شده است که ظرفیت تولید ۵ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر، با استفاده از امکاناتی که در شهرداری تهران فراهم است ایجاد و محقق شود.

    شریعتی تاکید کرد: بحث برقی سازی ناوگان حمل و نقل تهران، مهم‌ترین اتفاقی است که باید برای کاهش آلودگی هوا رقم بخورد و خب در برقی‌سازی حمل و نقل هم شهرداری تهران اهتمام دارد و در قرارداد جدیدی هم که با چین داشتند، واردات خودروهای برقی در حال انجام است.

    وی در ادامه گفت: با وزیر نیرو درباره برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی صحبت کردم و گفتند که دولت از نظر نیرو کاملا بحث برقی سازی ناوگان را حمایت می‌کند و این اقدامات به حل ناترازی کاهش آلودگی هوای تهران کمک می‌کند.

    اختصاص ۴۰ درصد سود پالایشگاه‌ها برای افزایش کیفیت محصولاتشان

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای خیلی بزرگی در دنیا هستند که با وجود اینکه جزو کشورهای صنعتی محسوب می‌شوند، از مازوت کم سولفور استفاده می‌کنند و در ایران هم مازوت باید در پالایشگاه‌ها کیفی سازی شود و امید است که نیروگاه‌ها سال آینده مازوت را با سولفور کمتر تولید کنند.

    شریعتی تاکید کرد: البته احکام تولید مازوت با سولفور کمتر هم برای دولت در مجلس تصویب شده است و مجوزها و مشوق‌های خوبی را پیش‌بینی کردیم تا در نهایت به سمت کیفیت سازی محصولات رفته و محصولات کم سولفور که آلوده کننده کمتری داشته باشند تولید شوند.

    وی اضافه کرد: راجع به برقی سازی ناوگان حمل و نقل احکام خوبی در ماده ۴۶ برنامه هفتم داریم و هم راجع به کیفی سازی محصولات پالایشگاه‌ها قوانین مشخصی وضع شده است و پترو پالایشگاه‌ها باید تولید سولفور پایین را در دستور کار خود داشته باشند و موضوع اختصاص ۴۰ درصد سود پالایشگاه برای کیفیت سازی محصولات هم مورد تاکید قرار گرفته است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: احکام فوق دست دولت را برای اقدامات مورد نیاز جهت کاهش آلودگی هوا باز می‌گذارد.

     

     

    نویسنده: فرزانه فراهانی
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *