مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان گفت: پیش از اجرای طرح ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه، بررسیهای لازم با استفاده از نرمافزارهای شبیهساز ترافیک از جمله Aimsun و Synchro انجام شد و نتایج این مطالعات نشاندهنده روانتر شدن جریان ترافیک در این محدوده بود.
کاهش محسوس در حجم تصادفات و میزان تأخیر در شبکه ترافیکی این محور
به گزارش سرویس شهری پایگاه خبری سپاهان خبر وحید حیدریان اظهار کرد: طرح ساماندهی مقابل پایانه کاوه شامل جداسازی مسیر تندرو در زیرگذر جابر از مسیر کندرو و مسدود کردن دسترسی زیرگذر به پایانه با استفاده از نیوجرسی است تا ورود و خروج خودروها به شکل منظمتری انجام شود و از تداخل ترافیکی مقابل پایانه جلوگیری شود.
وی افزود: پس از اجرای طرح و مقایسه دادههای واقعی بهدستآمده از تقاطعها، سنسورهای القایی و دوربینهای نظارت تصویری، نتایج نرمافزارهای شبیهساز تأیید شد و کاهش محسوس در حجم تصادفات و میزان تأخیر در شبکه ترافیکی این محور مشاهده شد.
ترافیک صبح روز بیستوسوم مهر ربطی به طرح نداشت
مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان تصریح کرد: صبح روز بیستوسوم مهر ۱۴۰۴ چالش ترافیکی کوتاهمدتی در پل چمران رخ داد که اثر آن تا محدوده قبل از پل جابر انصاری نیز امتداد یافت، اما این رخداد ارتباطی با طرح ساماندهی پایانه کاوه نداشت و پس از حضور سریع و اقدام عملیاتی، مشکل در کمتر از ۲۰ دقیقه برطرف شد.
حیدریان خاطرنشان کرد: حدود دو ماه از اجرای طرح آزمایشی مقابل پایانه کاوه میگذرد و در این مدت هیچ چالش مرتبط با اجرای آن وجود نداشته است؛ حتی در روزهای ابتدایی مهر و بازگشایی مدارس که حجم تردد در سطح شهر افزایش پیدا میکند، محدوده پایانه کاوه بدون گره ترافیکی و نسبت به سالهای گذشته با وضعیت روانتری روبهرو بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید