×
×

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:
اعتبارات مرمت میراث‌فرهنگی قطره چکانی است / مرمت ۳۰ بنای تاریخی در زنجان

  • کد نوشته: 2117
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • ۰
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان با اشاره به مرمت ۳۰ بنای تاریخی در سال گذشته در زنجان گفت: پایش، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی یک امر مستمر است؛ چراکه بناهای تاریخی عمر بیش از هزار سال را دارند و باید از تخریب آنها جلوگیری شود.
    اعتبارات مرمت میراث‌فرهنگی قطره چکانی است / مرمت ۳۰ بنای تاریخی در زنجان
  • به گزارش سپاهان خبر، سید سعید صفوی اظهار داشت: متأسفانه اعتبارات حوزه مرمت بناهای تاریخی میراث‌فرهنگی قطره چکانی است. اختصاص اعتبار به مرمت بناهای تاریخی یک نهضت ملی و عزم ملی را می‌طلبد، به‌طوری‌که علاوه بر میراث‌فرهنگی، سایر دستگاه‌ها به‌ویژه خیرین حوزه میراث‌فرهنگی هم دراین‌رابطه باید پای‌کار باشند.

     وی گفت: مجمع خیرین میراث‌فرهنگی در سایر استان‌ها در حال شکل‌گیری است و ما هم امیدواریم جزو استان‌ها پیشرو در این حوزه باشیم. اعضای شعبه استانی مجمع خیرین در زنجان انتخاب شده‌اند و امیدواریم به‌زودی شعبه استانی مجموع خیرین میراث‌فرهنگی در استان تشکیل شود.

     مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ادامه با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز گفت: گاهی به دلیل عدم اطلاع، برخی‌ها برای یافتن گنج دست به حفاری‌های غیرمجاز می‌زنند که به جرات می‌توان گفت چنین چیزی وجود ندارد.

    صفوی گفت: مناطقی که تپه‌های تاریخی دارند از باب ارزش تاریخی و فرهنگی موردتوجه است و برای حفاران به جز مجازات‌های که قانون‌گذار در قالب حبس‌های طولانی‌مدت دیده شده است، هیچ عایدی دیگری ندارد.

    نویسنده: دریا وفایی
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *