×
×

آغاز و اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان؛
اصفهانی‌ها کالابرگ را از ۸۰۰۰ فروشگاه بگیرند

  • کد نوشته: 31852
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۴
  • ۰
  • به گفته سازمان هدفمندسازی یارانه ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک به حساب شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیک واریز شده است.
    اصفهانی‌ها کالابرگ را از ۸۰۰۰ فروشگاه بگیرند
  • چهارم تیرماه بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی از شنبه ٧ تیر سال جاری با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار دهک های یک تا سه درآمدی واریز می‌شود.

    وی آن زمان با اشاره به بازدید های خود از مراکز درمانی، تولیدی، صنعتی و… در روزهایی که کشور در معرض حمله های ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی بود ، از خدمات کارگران عزیز میهن، کارکنان خدوم کادر درمان و یکایک هموطنانی که اجازه ندادند چرخ تولید و خدمت کشور حتی یک لحظه متوقف شود قدردانی کرد.

    به گزارش پایگاه خبری سپاهان خبر; به گفته سازمان هدفمندسازی یارانه ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک به حساب شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیک واریز شده است.

    طرح کالابرگ الکترونیکی که از اسفندماه برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی طی دو مرحله به اجرا درآمده بود، پس از یک وقفه کوتاه، مجددا از ٧ تیرماه مرحله سوم آن با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار برای دهک‌های یک تا سه درآمدی – به تعداد بیش از ۲۸ میلیون نفر- اجرا می‌شود.

    طرح کالابرگ الکترونیکی از دولت سیزدهم اجرا می‌شد که به دلیل گذار از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم با وقفه‌ای همراه بود و پس از آن، مجددا از اسفندماه سال ۱۴۰۳ با تغییراتی به اجرا درآمد. براین اساس، به حساب سرپرستان خانوارهای دهک یک تا سه درآمدی به ازای هر نفر براساس بعد خانوار ۵۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهار تا هفت به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان واریز شد که این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافت که در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

    البته اعتبار طرح کالابرگ، جدای از اعتبار تخصیصی و پرداختی بابت یارانه ماهانه افراد بوده است که براساس منابع مالی دولت تاکنون با شارژ حساب سرپرستان خانوار طی دو مرحله همراه بوده است. اجرای این دو مرحله و واریز آن به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا هفت درآمدی، با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همراه بوده و به مرور به سایر دهک‌های مشمول تسری یافته است.

    در همین رابطه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از اتصال بیش از هشت هزار فروشگاه به شبکه ملی اعتبار (طرح کالابرگ الکترونیکی) در سطح استان خبر داد و گفت: فروشگاه‌های متصل به این طرح، کالاهای مورد نیاز خانوارها را براساس اعتبار اختصاص‌ پیدا کرده در قالب کالابرگ ارائه می‌کنند.

    رضا برزوئیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، حساب سرپرستان خانوار مجدد شارژ می‌شود و فروشگاه‌های طرف قرارداد همچون گذشته، خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌دهند.

    وی افزود: این فروشگاه‌ها شامل خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های تعاونی و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که در سطح استان فعالیت دارند. شهروندان می‌توانند، با نصب اپلیکیشن «شما» که مربوط به این طرح است، فروشگاه‌های نزدیک محل زندگی خود را مشاهده کرده و با آگاهی از فاصله مکانی، برای خرید اقدام کنند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان درباره هدف اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بیان کرد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارها و تقویت سبد غذایی دهک‌های مختلف جامعه طراحی شده است. به خانوارهای دهک‌های یک تا سه به ازای هر نفر اعتبار ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهار تا هفت به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان تخصیص یافته است.

    برزوئیان مطرح کرد: آمارهای موجود و رصدی که به‌وسیله وزارتخانه انجام شده، حاکی از آن است که در مراحل اول و دوم اجرای این طرح، بیش از ۹۰ درصد خانوارها از اعتبار کالابرگ خود استفاده کرده‌اند که نشان از استقبال مناسب مردم دارد.

    وی در پاسخ به این سوال که تا چه مدت زمان مهلت استفاده از کالابرگ‌ها وجود دارد، بیان کرد: مهلت استفاده، درحال‌حاضر یک ماه است و در خصوص دهک‌های چهار تا هفت نیز تدابیر لازم برای اختصاص اعتبار در حال انجام است که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    نویسنده: امین سریزدی

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *