×
×

معاون وزیر راه، در مراسم افتتاح ایرلاین «جی‌اسکای»
از دل تاریخ تا قلب آسمان

  • کد نوشته: 41456
  • 24 آبان 1404 - 02:32 ب.ظ
  • ۰
  • با آغاز فعالیت رسمی ایرلاین «جی‌اسکای» (JSky Airlines)نخستین شرکت هواپیمایی بومی استان اصفهان، صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران شاهد گامی بلند در مسیر عدالت پروازی و توسعه منطقه‌ای شد.
    از دل تاریخ تا قلب آسمان
  • با آغاز فعالیت رسمی ایرلاین «جی‌اسکای» (JSky Airlines)نخستین شرکت هواپیمایی بومی استان اصفهان، صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران شاهد گامی بلند در مسیر عدالت پروازی و توسعه منطقه‌ای شد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت وزارت راه و شهرسازی و استانداری اصفهان، نقطه عطفی در ارتقای زیرساخت‌های هوایی کشور و تحقق سیاست‌های تمرکززدایی در حمل‌ونقل هوایی به شمار می‌رود.

    نخستین پرواز رسمی؛ اتصال تهران، اصفهان و مشهد

    به گزارش سرویس اقتصاد پایگاه خبری سپاهان خبر نخستین پرواز ایرلاین جی‌اسکای از مسیر تهران به اصفهان انجام شد و سپس هواپیمای این شرکت از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مقصد مشهد پرواز کرد. این رویداد، آغازگر فعالیت رسمی ایرلاینی است که با هدف تقویت شبکه پروازی داخلی، تسهیل جابه‌جایی مسافران و ارتقای ظرفیت گردشگری و تجاری استان مرکزی ایران راه‌اندازی شده است.

    معاون وزیر راه، محمد امیرانی، در مراسم افتتاح این ایرلاین اعلام کرد: «تأسیس جی‌اسکای نتیجه سیاست‌گذاری وزارت راه و دستور شخص وزیر برای تحقق عدالت پروازی در همه شهرهاست. امیدواریم با این اقدام، ظرفیت مسافری فرودگاه اصفهان از ۱.۲ میلیون نفر به دو میلیون نفر در سال افزایش یابد.»

    مراسم افتتاحیه ایرلاین جی‌اسکای

    نمادهای فرهنگی اصفهان در آسمان ایران

    در مراسم رونمایی، دو هواپیمای جی‌اسکای با نام‌های «نقش جهان» و «عالی‌قاپو» معرفی شدند؛ نام‌هایی برگرفته از میراث فرهنگی و معماری فاخر اصفهان. طراحی بدنه این هواپیماها با الهام از نقوش هندسی و کاشی‌کاری‌های سنتی اصفهان انجام شده تا جلوه‌ای از پیوند هنر ایرانی و فناوری مدرن در آسمان کشور به نمایش گذاشته شود. این رویکرد، علاوه بر زیبایی بصری، به تقویت برندینگ فرهنگی ایرلاین کمک می‌کند و می‌تواند در بازاریابی گردشگری نقش‌آفرین باشد.

    توسعه گردشگری و رونق اقتصادی با هاب هوایی اصفهان

    کارشناسان صنعت هوایی معتقدند راه‌اندازی ایرلاین جی‌اسکای می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی استان ایفا کند. ایجاد یک هاب هوایی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی، ضمن تسهیل جابه‌جایی گردشگران، تجار و فعالان اقتصادی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار و رونق صادرات منطقه‌ای خواهد بود.

    همچنین، افزایش دسترسی هوایی به اصفهان می‌تواند در جذب گردشگران خارجی و ارتقای جایگاه بین‌المللی این شهر مؤثر باشد. امیرانی در ادامه افزود: «فرودگاه‌های حاکمیتی کشور نمی‌توانند اقتصادی باشند مگر اینکه پرواز داشته باشند. سیاست فعلی وزارت راه، استفاده از ایرلاین‌های بومی برای رونق‌بخشی به فرودگاه‌هاست».

    تعامل دولت و بخش خصوصی؛ الگویی برای توسعه پایدار

    پشت‌صحنه راه‌اندازی JSky، تعامل مؤثر میان استاندار اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد، و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دارد. این همکاری نشان می‌دهد که با هم‌افزایی میان نهادهای دولتی و فعالان اقتصادی، می‌توان پروژه‌های زیربنایی را با سرعت و کیفیت مطلوب به ثمر رساند. چنین الگویی می‌تواند در سایر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و به‌عنوان مدلی موفق در توسعه منطقه‌ای معرفی شود. معاون وزیر راه همچنین تأکید کرد که برنامه‌ای برای تأسیس فرودگاه جدید در اصفهان وجود ندارد، اما ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی در دستور کار است. وی به بازسازی سریع فرودگاه اصفهان پس از آسیب‌های جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و آن را نمادی از ظرفیت بالای مدیریتی و عملیاتی این مجموعه دانست.

    نویسنده: آزاده سلیمان نژاد

    بیشتر بخوانید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *