×
×
آخرین اخبار

معاون شهردار اصفهان مطرح کرد:
اراده جدی برای ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه

  • کد نوشته: 35449
  • 01 شهریور 1404
  • ۰
  • معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح آزمایشی ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه با هدف کاهش توقف‌های نامنظم و تداخلات ترافیکی با خودروهای عبوری به مرکز شهر آغاز شد.
    اراده جدی برای ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه
  • معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح آزمایشی ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه با هدف کاهش توقف‌های نامنظم و تداخلات ترافیکی با خودروهای عبوری به مرکز شهر آغاز شد.

    سعید ساکت با اشاره به پیشینه توسعه محور خیابان کاوه اظهار کرد: اوایل دهه ۶۰ مرز شمالی اصفهان در محدوده فعلی پایانه بابلدشت قرار داشت و شمال آن بیشتر اراضی کشاورزی بود؛ به‌طوری که تا محدوده سه‌راه ملک‌شهر ساخت‌وسازی وجود نداشت؛ خیابان کاوه آن زمان با نام «اتوبان شاهین‌شهر» یک جاده برون‌شهری محسوب می‌شد که با توسعه مرز شهر در سه تا چهار دهه اخیر، زمین‌های کشاورزی این محدوده به کاربری‌های مسکونی، تجاری، درمانی و خدماتی تغییر یافت و تردد در این معبر به‌تدریج افزایش پیدا کرد.

    وی افزود: در دهه ۷۰ با سیاست شهرداری، گاراژهای تعاونی‌های مسافربری خیابان مسجدسید به پایانه متمرکز کاوه در شمال این محور منتقل شد و با گذر زمان، رشد ترافیک این بخش از شهر به دغدغه‌ای برای شهروندان تبدیل شد و طرح‌های عمرانی متعددی از جمله احداث تقاطع‌های غیر همسطح چمران و جابر انصاری برای بهبود شرایط اجرا شد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: از میانه سال ۱۴۰۳ مطالعه‌ای جامع بر محور خیابان کاوه و پایانه کاوه آغاز شد که شامل بررسی قطعه‌به‌قطعه خیابان، کاربری‌ها و حجم ترافیک بود، نتایج نشان داد ۹۰ درصد حجم تردد این محور عبوری است و تنها ۱۰ درصد خودروها – اعم از سواری و اتوبوس – با پایانه ارتباط مستقیم دارند، بر همین اساس، جداسازی مسیر خودروهای ورودی و خروجی پایانه از ترافیک عبوری به مرکز شهر مطرح و اجرای آزمایشی آن در دستور کار قرار گرفت.

    ساکت تصریح کرد: این طرح به‌صورت موقت و به مدت دو ماه اجرا می‌شود، در این اصلاح، مسیر کندروی بعد از تقاطع جابر انصاری به سمت جنوب تا خروجی پایانه کاوه امتداد یافته است و خودروهای عبوری از زیرگذر این تقاطع امکان ورود مستقیم به محوطه پایانه را ندارند، همچنین دسترسی برای سوار یا پیاده کردن مسافر تنها از مسیر روگذر و کندروی خیابان کاوه ممکن است.

    وی خاطرنشان کرد: این اقدام با کاهش تداخل ترافیک عبوری به مرکز شهر و توقف‌ها مقابل پایانه، صف‌های طولانی ناشی از بی‌نظمی را از بین ببرد، نتایج اجرای این طرح پس از دوره آزمایشی ارزیابی خواهد شد تا در صورت نیاز، تثبیت یا اصلاحات بعدی اعمال شود.

    عاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: این طرح توسط منطقه ۸ شهرداری اصفهان و با نظارت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال اجراست، همچنین پلیس راهور، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان، اداره‌کل ارتباطات و شرکت نیک‌اندیش در این روند همکاری دارند.

    ساکت گفت: اطلاع‌رسانی لازم نیز انجام می‌شود تا رانندگان بسته به مقصد خود، مسیر مناسب را انتخاب کنند و شاهد روانی تردد در مسیرهای کندرو، تندرو، زیرگذر و کنارگذر باشیم.

    وی با اشاره به ثبت نظرات مردمی در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: با هماهنگی اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، نظرات مردمی درباره اجرای این طرح آزمایشی در سامانه ۱۳۷ ثبت و ارزیابی‌های کارشناسی و نظرات مردمی، سناریوی تکمیلی و نهایی طرح را مشخص می‌کند.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در کنار رویکرد شهرداری اصفهان به الگوی بودجه مشارکتی، موضوع اجرای طرح‌های ساماندهی ترافیکی نیز با دریافت نظرات مردمی و مشارکت شهروندان در بسته ارزیابی‌های تخصصی قرار گرفته است و برای سناریوی جامع پیش‌برنده و کمک‌کننده خواهد بود.

    منبع: تحریریه سپاهان خبر

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *