×
×

جزییات مرمت بازار وکیل شیراز

  • کد نوشته: 2101
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • ۰
  •  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: خوشبختانه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی نفت در شیراز به مرحله اجرا رسیده است.
    جزییات مرمت بازار وکیل شیراز
  • به گزارش سپاهان خبر، محمد ثابت اقلیدی گفت: ۳۷ در صد از آثار تاریخی و طبیعی کشور در استان فارس وجود دارد. حفاظت، صیانت و مرمت این آثار همواره در اولویت است و معاونت میراث‌فرهنگی یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در این حوزه است.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه نظارت عملکرد فعالیت‌های این حوزه به‌صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: تمامی فعالیت‌های این معاونت که شاخص‌ترین آن‌ها اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظتی است مورد رصد قرار می‌گیرد.

    او انتصاب افشین ابراهیمی به‌عنوان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی فارس را اتفاقی خوشایند دانست و تصریح کرد: آقای ابراهیمی یکی از متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی کشور محسوب می‌شود که اقدامات مؤثری در این حوزه و زمان مسئولیت در سایت‌های تاریخی چون ارگ بم در کرمان و مجموعه جهانی پاسارگاد داشت و امیدواریم در سمت جدید شاهد تحولات چشمگیر در سطح استان فارس باشیم.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید بر اینکه فارس از نظر نیروی انسانی متخصص سرآمد کشور است، گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی افراد متخصص و کاردانی در فارس حضور و فعالیت دارند؛ اما هم اکنون تناسبی بین نیروی انسانی و تعدد و تنوع مأموریت متناسب با آثار تاریخی در این استان وجود ندارد و امیدواریم این مشکل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

    ثابت اقلیدی در ادامه به برخی از برنامه‌های آتی معاونت میراث‌فرهنگی فارس نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی نفت در شیراز به مرحله اجرا رسیده است.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس توضیح داد: مرمت این بازار در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود. هم‌اکنون مناقصه هفت پروژه مرمتی این بازار تاریخی شامل اردو بازار، بازار حاجی، بازار نو (وکیل شمالی)، سرای گمرک، احمدی، روغنی، فیل و راسته شمشیگران با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منعقد شده است و مابقی پروژه‌ها نیز در شرف انعقاد قرارداد است.

    او همچنین به برگزاری سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی یک رویداد بزرگ محسوب می‌شود که تعریف و اجرای به‌موقع و صحیح این نوع رویدادها تأثیر به سزایی در توسعه و رونق گردشگری از یک سو و آشناسازی عموم مردم به حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی از سوی دیگر دارد.

    ثابت اقلیدی ادامه داد: در واقع برگزاری این رویدادها و اقدامات رسانه‌ای که در وزارت میراث‌فرهنگی شکل‌گرفته است، فرصت ارزشمندی برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی کشورمان در ابعاد ملی و بین‌المللی دارد. برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادها در سطح کشور به‌ویژه فارس می‌تواند این استان را به کانون توجه و مقصد سفر تبدیل کند.

    نویسنده: دریا وفایی
    منبع: سپاهان خبر
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *