×
×

برای ساختن فردای روشن در عرصه وکالت، باید به ارتباطات هوشمند توجه کنیم

  • کد نوشته: 28725
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۴
  • ۰
  • همایش روابط عمومی در تراز قانون؛ از ارتباط تا اعتماد به همت کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برگزار شد و موضوعات نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان ها و تاثیر آن بر توسعه فرهنگ وکالت و دوگانه آزادی اطلاعات و رعایت الزامات حقوقی مورد بررسی قرار گرفت .
    برای ساختن فردای روشن در عرصه وکالت، باید به ارتباطات هوشمند توجه کنیم
  • همایش روابط عمومی در تراز قانون؛ از ارتباط تا اعتماد به همت کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برگزار شد و موضوعات نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان ها و تاثیر آن بر توسعه فرهنگ وکالت و دوگانه آزادی اطلاعات و رعایت الزامات حقوقی مورد بررسی قرار گرفت .

    نقش روابط عمومی در یک نهاد حقوقی صرفاً اطلاع‌رسانی نیست

    به گزارش سپاهان خبر; حسین ادیب رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در این مراسم گفت: کانون وکلای دادگستری اصفهان تلاش کرده است روابط عمومی خود را از یک ساختار صرفاً اطلاع‌رسان به نهادی ارتباط محور و تحلیل‌گر ارتقا دهد، بر این اساس تشکیل روابط عمومی، تولید محتوای هدفمند، تشکیل کمیته رسانه و روابط عمومی با هدف تعامل و ارتباط فعال با رسانه‌ها و پاسخگویی شفاف از جمله اقدامات صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد: برای ساختن یک فردای روشن در عرصه وکالت، باید از امروز به ارتباطات هوشمند، صادقانه و قانون‌مدار توجه کنیم، در حقیقت اعتماد عمومی به آسانی به دست نمی‌آید، اما با ارتباط مؤثر و اصولی می‌توان آن را حفظ و ارتقاء بخشید.

    وی با اشاره به اینکه نقش روابط عمومی در یک نهاد حقوقی صرفاً اطلاع‌رسانی نیست؛ بلکه رسالت اصلی آن برقراری ارتباط مؤثر با جامعه و پاسخگویی در چهارچوب قانون است، اظهار کرد: ما بعنوان وکلا با مفاهیم حق، عدالت، آزادی و اعتماد سرو کار داریم و بدون گفتگو با جامعه، این مفاهیم، انتزاعی باقی می ماند.

    ادیب در بیان جایگاه روابط عمومی در ترجمان این مفاهیم به زبان ارتباط با جامعه، اظهار کرد: ما در کانون وکلا همواره بر دو اصل بنیادین دفاع از حقوق مردم و اعتمادسازی اجتماعی تأکید داریم.

    وی درباره چگونگی ایجاد اعتماد بین مردم و وکلا، توضیح داد: یقینا تنها با تخصص حقوقی یا سوگند و تعهد حرفه‌ای امکان‌پذیر، اعتماد برقرار نمی شود و یکی از مهم‌ترین ابزارهای این مسیر، روابط عمومی است. نقش روابط عمومی در یک نهاد حقوقی صرفاً اطلاع‌رسانی نیست؛ بلکه رسالت اصلی آن برقراری ارتباط مؤثر با جامعه و پاسخگویی در چهارچوب قانون است.

    وی تاکید کرد: از سویی روابط عمومی باید حقوق‌مدار باشد، به زبان تخصصی آگاه باشد و هم با زبان جامعه ارتباط برقرار کند.

    ادیب گفت: در دنیای امروز که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سرعت انتشار را بر دقت و مسئولیت ترجیح می‌دهند، روابط عمومی باید نقشی فعال و پیش دستانه ایفا کند و در این عرصه، حافظ چهره حرفه‌ای و خواستار اعتماد عمومی به سرمایه اجتماعی باشد.

    گوش دادن مؤثر و فعال برای حل بسیاری از مسائل راهگشاست

    احسان مشگلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان نیز در همایش روابط عمومی در تراز قانون؛ از ارتباط تا اعتماد خاطر نشان کرد: کارکرد اصلی روابط عمومی‌ها، اعتمادسازی و برندسازی است و برای موفقیت در این حوزه باید بیشتر به حرف مردم گوش داد و صادق‌تر و شفاف‌تر روایت‌ها را منتقل کرد و هر جا که صدای مردم شنیده نشد، باید صدای مردم شد

    وی بیان داشت: برند یعنی تفاوت و بسیاری از مسائل مطرح در روابط عمومی‌ها مربوط به این مولفه است و برندسازی ارتباط تنگاتنگی با اعتمادسازی دارد و این دو مقوله اغلب باهم در ارتباط هستند زیرا ارزشمندتر شدن بِرند مربوط به اعتمادسازی توسط روابط عمومی‌ است.

    مشگلانی، مهمترین رکن ارتباط را، شنیدن فعال و سپس تحلیل و تولید روایت با توجه به مخاطبان و ذی نفعان دانست و ادامه داد: روابط عمومی‌، نقش ویژه‌ای در اعتمادسازی دارد که موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی می شود اما این اعتماد سخت بدست می‌آید و بسیار آسیب پذیر است.

    وی یادآور شد: امروزه ثابت شده است که اگر ما روایت نکنیم دیگران برای ما روایت می‌کنند پس بهتر است که خودمان راوی باشیم و روایت نخست از آن ما باشد

    وی کلید موفقیت در حل بحران‌های اجتماعی و استانی را «روایت‌سازی» و «اعتمادسازی» دانست و گفت: لازمه آن نیز شنیدن فعال و موثر حرف مخاطبان است.

    وی افزود: بدون تردید ضعف در گفت‌وگو و شنیدن فعال، یکی از مشکلات جدی امروز کشور است که با روایت‌سازی و اعتمادسازی می‌توان بر این مشکل فائق شد.

    مشکلانی افزود : گوش دادن مؤثر و فعال برای حل بسیاری از مسائل راهگشاست و مدیریت استان بر این عقیده است که موفقیت برای حل بحران آب در گرو ارتباط مؤثر با ذی‌نفعان است که می‌تواند به حل بحران‌ها و ساخت آینده‌ای پایدار برای استان منجر شود. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت برندسازی فردی و سازمانی، گفت: اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هر برندی است و با روایت‌سازی درست و مستمر از حرفه وکالت می‌توان اعتماد عمومی به این نهاد را بیشتر کرد.

    نویسنده: یلدا توکلی
    برچسب ها

    دسته بندی مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *